نحوه نگهداری شمع و جاشمعی در منزل

شمع

اغلب مردم به شمع و جاشمعی برای دیزاین منازلشان علاقه مند هستند. ولی از نحوه نگهداری آنها به نحو احسنت آگاه نمی باشند. ما در این مطلب نکاتی را برای شما بیان می داریم که به نگهداری جاشمعی و شمع های منزل شما به کمک می کند.

باربارا کینگ، کارشناس و مدرس خانه‌داری و ارتقای کیفیت زندگی این‌بار در نشریه خود توضیحاتی برای آن دسته از مخاطبانش که سوالاتی درباره مراقبت و استفاده بهینه از شمع و شمعدان در منزل داشتند، ارائه کرده است.

۱. برای از بین بردن قطرات شمع و پارافینی که روی شمعدان باقی مانده بهترین راه آن است که از یک قطعه پنبه آغشته به الکل استفاده کنید. با پنبه به خوبی روی لکه بکشید و سپس آن را با پارچه تمیز خوب پاک کنید.

۲. ‌ اگر می‌خواهید شمع معمولی خود را به یک شمع بدون اشک تبدیل کنید، می‌توانید آن را برای مدت ۲ تا ۳ ساعت درون محلول آب و نمک قرار دهید.

۳. برای آنکه در مراسم رسمی شمع‌های روی میز دیرتر آب شوند و اشک کمتری در طول مراسم تولید کنند می‌توانید آنها را به مدت ۴۸ ساعت پیش از شروع مراسم درون یخچال قرار دهید.

۴. اگر روی شمع‌های اتاقتان را گرد و خاک گرفته برای تمیز کردن آن راه‌حل ساده‌ای وجود دارد و آن شست‌وشوی شمع با آب و صابون است. نگران نباشید هیچ آسیبی به شمع‌تان نمی‌رسد.

۵. در صورتی که تعداد خرده‌شمع‌ها و قطعات شمع در خانه شما زیاد شده می‌توانید با کمک آنها برای خود شمع بسازید. تنها کافی است شمع‌ها را درون یک ظرف فلزی بریزید و روی حرارت قرار دهید. پس از آب شدن شمع، آن را درون قالب بریزید و یک نخ نسوز را به عنوان فتیله درون آن قرار دهید.

myportal

۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی