انفجار در فرودگاه آتاتورک استانبول ۵۰ نفر کشته داد!

انفجار در فرودگاه آتاتورک استانبول 50 نفر کشته داد!

و بازهم داعش حادثه ای تلخ در ترکیه رغم زد. گروه تروریستی داعش انفجار در فرودگاه آتاتورک استانبول را بر عهده گرفت و باعث شد تمام پروازها به مقصد استانبول لغو شوند. در ادامه آخرین اخبار از این حادثه دنبال میکنیم:

رسانه‌هاى ترکیه از وقوع دستکم دو انفجار در فرودگاه آتاتورک استانبول خبر دادند.

آخرین اخبار:

خبرگزاری آسوشیتدپرس از افزایش تعداد کشته‌شدگان حملات انتحاری فرودگاه بین المللی استانبول به ۵۰ نفر خبر داده است. پیش از این تعداد تلفات حداقل سه انفجار در این فرودگاه ۲۸ نفر اعلام شده بود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده حملات در فرودگاه استانبول توسط چند عامل انتحاری و با سه انفجار مهیب صورت گرفته است.

آخرین اخبار:

شبکه «اِن تی وی» ترکیه نیز گزارش داد که پس از وقوع این انفجارها در فرودگاه آتاتورک،‌ چهار تروریست در حال یکه به اطراف تیراندازی می کردند،‌ سوار اتومبیل شخصی شده و از محل گریختند.

طبق گزارشها فرودگاه آتاتورک ترکیه به صورت کامل تخلیه و تمامی پروازها تا اطلاع بعدی لغو شد. یک شاهد عینی به شبکه سی اِن اِن ترک گفت که از محل پارکینگ فرودگاه صدای تیراندازی به گوش می رسید.

«بینعلی ایلدیریم» نخست وزیر ترکیه نیز در واکنش به این حادثه تروریستی دستور تشکیل یک «میز بحران» را صادر کرد.

آخرین اطلاعات مربوط به سه انفجار فرودگاه آتاتورک که ۳۶ کشته و ۱۴۷ زخمی تا کنون در پی داشته حاکی است نخست وزیر ترکیه برای بررسی ابعاد این حادثه  به استانبول رفته است.

این در حالی است که به دنبال وقوع سه انفجار در فرودگاه بین المللی آتاتورک استانبول، به جز پروازهای روی باند بقیه پروازهای این فرودگاه لغو شد. منابع خبری اعلام کردند تاکنون بیش از ۱۰۰ مجروح این حادثه به بیمارستانهای استانبول منتقل شده اند.

خبرگزاری دوغان ترکیه به نقل از منابع آگاه در پلیس ترکیه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش مسئولیت حملات انتحاری به فرودگاه بین المللی استانبول را به عهده گرفت.

«حزب دموکراتیک خلق» ترکیه نیز گروه تروریستی داعش را مسئول اصلی این حملات معرفی کرد.

مقامات ترکیه پیشتر اعلام کرده بودند، می دانند چه کسانی در این حمله تروریستی دست دارند،‌ اما منتظر هستند تا ظن و گمان خود را اثبات نمایند. حال به نظر می رسد که این حدس و گمانها به یقین بدل شده است.

بکر بوزداغ وزیر دادگستری ترکیه گفت: احتمالا مهاجمان ۴ نفر بودند.سه انفجار در پارکینگ، در ورودی و دیگری در خروجی ترمینال خارجی رخ داده است.

بکر بوزداغ گفت که یک مهاجم ابتدا با کلاشینکف همراه خود به اطراف تیراندازی و سپس دست به حمله انتحاری زده است. به دنبال بروز انفجار در این فرودگاه برنامه پرواز هواپیماها لغو شده است.

گزارش ها حاکی از احتمال یک حمله انتحاری در فرودگاه آتاترک است.

متعاقب این انفجار، بینالی ییلدریم نخست وزیر ترکیه در تماس تلفنی با افکان آلا وزیر کشور و نیز استاندار استانبول در مورد این انفجارها اطلاعات اولیه را کسب کرد.

به گزارش شبکه های تلویزیونی دهها آمبولانس و نیز خودروهای اطفای حریق به فرودگاه استانبول منتقل شده اند.

برخی شبکه های تلویزیونی به نقل از شاهدان عینی گزارش دادند که صدای شلیک گلوله شنیده شده و متعاقب آن صدای چند انفجار به گوش رسیده است.

انفجار در فرودگاه آتاتورک استانبول 50 نفر کشته داد!

 

گفته می شود مهاجم و یا مهاجمان پیش از نقطه کنترل و عبور از دستگاه ایکس ری فرودگاه آتاترک اقدام به تیراندازی و انفجار کرده اند.

فرودگاه آتاترک استانبول پرترددترین فرودگاه ترکیه است.

فرودگاه آتاترک استانبول درحال حاضر تعطیل شده و از ورود افراد به داخل آن جلوگیری می شود.

براساس گزارشهای دریافتی و (عکسهای پیوست) گفته می شود تعداد کشته ها و مجروحان این حادثه تروریستی بیش از تعداد اعلام شده از سوی وزیر دادگستری ترکیه است.

عکس هایی از این حادثه تلخ:

انفجار در فرودگاه آتاتورک استانبول 50 نفر کشته داد!

 

هنوز هیج گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است ولی رسانه های ترکیه به داعش و پ.ک.ک اشاره دارند.

مسوولیت حملات انفجاری پیشین در استانبول و آنکارا و شهرهای دیگر ترکیه را این دو گروه برعهده گرفته بودند.

گفته می‌شود بر اثر انفجار، بیش از ۵۰ نفر نفر زخمی شده‌اند، اما هنوز آمار دقیقی در این رابطه منتشر نشده است.

فیلمهای ارسال شده از فرودگاه اتاترک استانبول نشان می دهد تعدادی از هموطنانمان در این فرودگاه حضور دارند. با این حال تا این لحظه آماری از آسیب دیدن ایرانی ها در این حادثه تروریستی داده نشده است.

انفجار در فرودگاه آتاتورک استانبول 50 نفر کشته داد! انفجار در فرودگاه آتاتورک استانبول 50 نفر کشته داد! انفجار در فرودگاه آتاتورک استانبول 50 نفر کشته داد! انفجار در فرودگاه آتاتورک استانبول 50 نفر کشته داد!

myportal

۹ تیر ۱۳۹۵

مطالب پیشنهادی