چگونه از موهای کودکمان به خوبی مراقبت کنیم؟

4

برای بسیاری از مادران موی کودک و همچنین پرپشت بودن موی کودک بسیار برایشان مهم می باشد ولی قبل از هر چیزی این را باید بدانید که همیشه برای بهتر بودن و بهترین بودن باید یک سری نکات و توصیه ها را هم رعایت کرد برای اینکه هر مادری بتواند به خوبی از موهای ناز و لطیف کودک خود مراقبت کند باید یه سری نکات را نیز رعایت کند.مقدار موی نوزاد در زمان تولد، نوع و مقدار مو در آینده را پیش بینی نمی کند، زیرا اغلب موها می ریزند و موی جدید جایگزین آن می شود. باید توجه کرد همان طور که پوست لطیف نوزاد نیاز به مراقبت دارد موهای نوزاد نیز نیاز به مراقبت دارد. با اصلاح به موقع و استفاده از شامپوهایی که کودک به آن ها حساسیت ندارد می توان از موهای کودک مراقبت کرد.

***

۱- بهترین سن برای نخستین اصلاح موهای کودک اگر کودک دلبند شما موهای بلند و پرپشتی داشته باشد، ۱۸ ماهگی و بهترین زمان اولین اصلاح موهای کودک است و اگر موهای کم پشت و کوتاهی دارد ۲ سالگی است. از اولین اصلاح به بعد هر ۲ یا ۳ ماه، ۱ تا ۲ سانتی متر سر موهای بچه را کوتاه کنید.

***

۲- عده ای از مادران به اشتباه فکر می کنند «هرچه بیشترموهای بچه را کوتاه کنند، موهایش پرپشت تر و زیباتر می شود»، اما حجم موها به وضعیت ژنتیکی هر فرد بستگی دارد و موها با گذشت زمان و افزایش سن بلند می شود. با کوتاه کردن موها فقط می توان از خراب شدن سر موها پیشگیری کرد.

***

۳- بعضی از خانواده ها به دلیل اینکه فرزندانشان موهای پرپشتی داشته باشند سر کودکان خود را با تیغ می زنند. حال اینکه این کار بسیار خطرناک است و ارزش علمی ندارد. وقتی از سمت ریشه به سمت نوک مو می رویم، مو نازک تر می شود، در نتیجه وقتی شما مو را تیغ می زنید قسمت نازک مو می افتد ولی سطح مقطع و ریشه مو که ضخیم تر است باقی می ماند، در نتیجه فکر می کنید با تیغ زدن مو ضخیم تر شده است. در حالی که وقتی مو رشد کند و به سمت بالا برود دوباره نازک می شود. در واقع همه ما با یک تعداد پیاز موی مشخص به دنیا می آییم که نمی توان این تعداد را بیشتر کرد.

***

۴- در نوزادان اولین موهای کرکی غالباً بعد از تولد می ریزند و رشد بعدی ممکن است طول بکشد، بنابراین کودک شما ممکن است تا چند ماه طاس به نظر برسد. به دلیل اینکه موهای نوزاد هنوز به طور محکم در داخل پوست جا نگرفته است، با کمی اصطکاک و سائیده شدن موهای پشت سرش با بالش دچار ریزش می شود و در نتیجه محل های سفید و بی مو در پشت سرش دیده می شود.

***

۵- اغلب یک لایه موی نازک و تیره رنگ، بر روی پیشانی، شانه ها و کمر نوزاد دیده می شود که به این مو کرک گفته می شود و مانند بسیاری از جنبه های ظاهری نوزادان، کاملاً عادی است. کرک بیشتر در نوزادان نارس یا نوزادان مادران مبتلا به دیابت شایع است. این کرک ها نگران کننده نیست و پس از چند هفته می ریزند.

منبع: مجله ی مادران

myportal

۲۵ آبان ۱۳۹۴

مطالب پیشنهادی